De laatste week van onze vakantie! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Familie Schunselaar - WaarBenJij.nu De laatste week van onze vakantie! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Familie Schunselaar - WaarBenJij.nu

De laatste week van onze vakantie!

Door: Jorrik en Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Familie Schunselaar

17 Augustus 2015 | Aruba, Oranjestad

Schunsies op Aruba, chapter 3
Voor ons is het alweer de laatste week van de vakantie hier!!

We moeten echt weer even bedenken waar we gebleven waren en wat we allemaal hebben gedaan deze week! Het is zooooooveel namelijk…maar we gaan een poging wagen.

Zondag hebben we de auto mooi op tijd terug gekregen van Eddie. Gelukkig was deze helemaal in orde! We zijn ons bakkie meteen gaan testen in Arikok national park! Dat is het enige nationale park op het eiland, waar je grote delen alleen maar kunt rijden met een 4WD. Onze jeep is dat helaas niet, maar kan er wel voor doorgaan.
Het plan was om naar de Natural Pool te gaan. Wij gingen vol goede moet op pad maar onze jeep bleek toch minder jeep te zijn, of de weg was veel slechter dan we hadden gedacht. Halverwege was het echt geen doen meer om verder te rijden. Jorrik vond van wel en voelde zich wel relaxed achter het stuur, maar Kirsten en de kids zagen het niet echt meer zitten. Omkeren is ook nog een dingetje op een mega hobbelig zandpad dat nauwelijks 2 meter breed is, maar gelukkig hielt Jorrik zijn hoofd koel en heeft hij ons jeepje kunnen keren. Kirsten en de kids hebben het laatste stukje vooruit gelopen, zij vonden het echt niet grappig meer (i.t.t. Jorrik!)! Dus helaas hebben we de Natural Pool niet gezien, maar we zijn verder naar de kust gereden…een hele mooie en ruige kust! De hele oostkant van het eiland is erg ruig en zwemmen is daar zeker geen optie. Golven slaan er hoog tegen de rotsen, want stranden zijn daar niet of nauwelijks. Maar wel erg indrukwekkend, alleen het gebulder van die golven is al kicken!
We hebben nog wel een klein strandje gevonden en daar hebben we onze voeten even in het water gehangen voor wat verkoeling. Het is hier overdag tegen de 40 graden en dat is voor Aruba begrippen al behoorlijk warm.
Kirsten en de kids vonden het daar wel heel leuk om te rijden. We hebben veel wilde geiten gezien en het is mooi om het verschil tussen de oost- en de westkust te zien. De westkust is veel rustiger met mooie zandstranden en de oostkust is dus veel ruiger, met metershoge golven die met een behoorlijke kracht tegen de rotsen uiteenspatten! Na ons bezoekje aan het park hebben we even schapjes gedaan en daarna nog een drankje met Vanessa, Nick en onze kinderen...

Maandag is Jorrik op school begonnen met voorbereiden en vergaderen. Omdat hij de auto mee had, is Kirsten thuis gebleven om wat te chillen met de kids! Toen Jorrik thuiskwam, zijn we naar de bank gegaan om een rekening te openen. Daarna snel eten en door naar het vliegveld om Janneke en Daan op te halen. Voor wie het (nog) niet weet, Daan was een collega van Jorrik op de Hugo. Hij en Janneke kennen Aruba, omdat ze er allebei zelf gewoond hebben. Ze zijn voor een kleine 2 weken op het eiland hier om vakantie te vieren! Het was supertof om ze op het vliegveld af te kunnen halen en ze hier te mogen begroeten. Nog niet eens zo lang geleden werden we zelf opgehaald en we hadden dus even een flashback. Daan en Janneke hadden weinig gegeten in het vliegtuig, dus we hebben voor hen de BBQ maar weer even aangeslingerd. Een lekker koel drankje mocht daarbij niet ontbreken.

Jorrik is dinsdagochtend weer vroeg naar school gegaan. Omdat Kirsten niks zonder auto kan, hebben we het anders geregeld. Vanessa heeft dit keer gereden, zodat Kirsten met de kids een zonnebril kon halen (dat wilden ze zoooo graag en deze schijnen ze hier goed te kunnen gebruiken, hihi!). Aan het eind van de middag zijn we gaan bootcampen op Nikki beach! Hoe mooi is het om jezelf in het zweet te werken met uitzicht op de Caribische zee!! Het eerste deel was erg heet, dus dan smacht je echt naar een duik. Maar uiteindelijk was het uur toch snel voorbij! Jullie kunnen wel raden wat we daarna gedaan hebben...jawel, we hebben een verfrissende duik genomen in de zee! Een heerlijk moment was dat, zeker bij de gedachte dat we dat de komende jaren vaker kunnen doen!
Daarna hebben we met Vanessa, Nick en de kids lekker gegeten in de Pizzahut! Dat wilden alle kids zo graag en we hadden ook echt geen zin meer om te gaan koken. Ze hebben hier overigens alle FF-ketens die je je kunt bedenken..

Woensdag heeft Nick Jorrik en Vanessa gebracht! Kirsten heeft samen met de kids weer een aantal dingen geregeld en is de hele morgen op pad geweest! ’s Middags heeft Kirsten samen met de kids, Daan en Janneke Jorrik van school gehaald. Vanessa is met ons jeepje naar huis gegaan en wij zijn naar Rogers beach (vlak bij Baby beach) gereden met de auto van D&J. Bij RB hebben we lekker gezwommen en op het strand liggen kletsen. Na het strand hebben we een schapje gedaan en hebben we bij ons thuis de BBQ aangestoken! Zo hou je het vakantiegevoel vast, ondanks dat je aan het werk bent! En dat lukt dan prima, kan ik je zeggen!!
En o ja, het beste nieuws van de dag; Jur belde met het goede nieuws dat onze kinderen naar de Mon Plaisir mogen! Dit is de school van onze voorkeur en daar zijn we natuurlijk superblij mee!!!

Donderdag is Nick met hun meiden meegegaan naar school, dus Kirsten had gelukkig weer de auto! Ze heeft internet geregeld voor in ons nieuwe huis en daarna is ze een kijkje gaan nemen op de nieuwe school van de kids. Het is inderdaad een leuke, kleurrijke school! We hebben een aantal leerkrachten ontmoet en wat uniformshirts uitgezocht. Jawel, ze dragen hier op alle scholen een uniform! Het is eigenlijk niet meer dan een polo met het logo van de school erop. Er zit verschil in sportshirt en een polo voor de dagen dat je geen sport hebt op school. De kids hebben allebei 2 dagen sport. Fedde 2x gym en Nika 1x schoolgym en 1x schoolzwemmen in de zee (te leuk!). Aan het einde van de middag zijn we weer gaan bootcampen, dit keer op de Hooiberg! Moe maar voldaan zijn we naar huis gegaan.

Vrijdagochtend heeft Kirsten met de huisbaas een rondje eiland gereden om alles op onze naam te zetten: water, elektra, gas, dat soort dingen. In de middag is ze op pad geweest met haar cv’s op zoek naar werk. In een hotel werd ze aangesproken door de eigenaar van een ander hotel dat ze dringend op zoek waren naar personeel. Dus dat was al direct hoopgevend! Jorrik is de hele dag bezig geweest met voorbereiden op school. Hij heeft het zo geregeld dat hij niks mee naar huis hoefde te nemen voor het weekend. Hij heeft de planning voor de eerste dag rond en zal de eerste week per dag bekijken wat hij met de kinderen gaat doen. De eerste 2 dagen is hij roostervrij, dus dat betekent dat hij nog geen les hoeft te geven. Eerst wilde hij allerlei leuke spelactiviteiten gaan doen met de kinderen, maar hij werd toch vriendelijk (doch dringend) geadviseerd om maar meteen heel duidelijke afspraken met de kinderen te maken. Er zijn namelijk al genoeg leerkrachten gaan lopen na een jaar, die eigenlijk voor drie jaar hadden getekend en ze willen daar toch een beetje vastigheid.
Kirsten was er rond 14.30u om Jorrik en Vanessa op te halen, maar ze heeft nog tot 17u geholpen met de laatste kleine klusjes! Ze hebben op school heeeeeeeel veel leesboekjes uit het jaar nul en deze heeft ze netjes op AVI (voor zover dat mogelijk was) gesorteerd…

Zaterdag hebben we een hele leuke dag gehad samen met Daan en Janneke. Kirsten werd al vroeg gebeld of ze op gesprek bij het hotel wilde komen, dus ze is meteen gegaan. Waarschijnlijk kan ze daar starten met ontbijtdiensten draaien en ze heeft al een afspraak om daar dinsdag te komen. Het hotel heeft een nieuwe eigenaar en deze is het helemaal aan het pimpen. Daarbij wil hij werken met een fris, nieuw team en hier zal Kirsten dan deel van uitmaken. Het hotel ziet er leuk uit en het verhaal klinkt prima en het is ook nog eens lekker onder schooltijd. Hoe het zich ontwikkelt, gaan we zien en dat zal vast goedkomen (hebben we hier al ervaren).
Daarna zijn we met Daan en Janneke op pad gegaan. Zij wilden ons de mooie plekjes van het eiland laten zien en dat hebben ze ook echt gedaan! Eerst snorkelen in Mangel Halto, wat was dat gaaf zeg! MH is een hele mooie mangrove aan een idyllisch strandje, waar je prachtig kunt snorkelen vanwege het prachtige koraal! We hebben we veel mooie gekleurde vissen gezien, daarvoor hoef je niet eens te gaan duiken. Hier gaan we zeker nog vaker komen!
Daarna zijn we doorgereden naar de Natural Bridge. De grote brug is helaas ingestort, maar gelukkig is de kleine er nog. Daar staan hebben mensen allemaal stapeltjes/torentjes van steentjes gebouwd. Als je er een steentje bovenop legt zonder dat het torentje omvalt mag je een wens doen! Dat hebben we natuurlijk allemaal gedaan.
Na de NB zijn we doorgereden naar ons nieuwe huis. De huisbaas was daar aan het klussen om het klaar te krijgen voor maandag , want dan krijgen we de sleutel (genoeg werk nog te doen voor hem). We konden dus voor het eerst binnen kijken. Wat een mooi, ruim huis met een enorme tuin is het toch, het perceel is 900 m2! Het lijkt wel genoeg voor ons viertjes, haha. Alles lijkt nieuw en is netjes. We gaan hier zeker wel wennen.
Aangezien het tegen de avond liep en we op tijd (voor zonsondergang) bij de Zeerover wilden zijn, zijn we er direct maar heen gereden. Daan had al opgeschept over de Zeerover (hier moesten we naartoe!) en hier is echt geen woord aan gelogen. Bedankt Daan en Janneke!! Het is een echt Arubaans visrestaurantje aan het water, waar nog niet teveel toeristen komen. Je kan hier qua vis de ‘catch of the day’ krijgen en dat was dit keer de golden snapper, heerlijk! Ook hadden we gamba’s, friet en bakbanaan besteld. Dit alles werd geserveerd als fingerfood aan een tafeltje aan zee! De laatste vis werd zelfs nog binnengebracht toen wij er zaten. Hoe vers wil je het hebben!! Het hele plaatje was perfect: ongelooflijk lekkere verse vis, koud biertje erbij, topgezelschap, zonsondergang aan het water…in één woord GEWELDIG!!! Het was een topdag en we snappen helemaal waarom ze Aruba een Happy Island noemen!

Vandaag (zondag) hebben we het in de ochtend lekker rustig aan gedaan: spelletjes gespeeld, een gezwommen in ons zwembad en boodschappen gedaan. Vanmiddag zijn Nick en Vanessa bij ons geweest met hun meiden. De kids hebben heerlijk gezwommen en wij hebben onder het genot van een wijntje gezellig zitten kletsen. Natuurlijk hebben wij ook even gezwommen om af te koelen, want dat heb je wel nodig met deze temperaturen. Daarna hebben we heerlijk geBBQd, mede dankzij Nick die heerlijk kan koken en al eea (salade, gebakken banaan, etc.) had klaargemaakt!
De kids liggen nu vroeg in bed, omdat morgen de school begint. Ze hebben er heel veel zin in, maar ze vinden het ook enorm spannend! Maar het gaat zeker goedkomen met onze lieve schatten! Ze zijn zo ontzettend dapper, we zijn echt trots op hoe ze het tot nu toe doen hier!

Morgen gaat het leven hier echt beginnen, want dan gaat Jorrik ook aan de bak hier! Hij heeft er veel zin in en is erg benieuwd naar de kinderen en het leven in San Nicolaas!
De volgende keer natuurlijk meer over de ervaringen van Jorrik op zijn school, want het gaat er hier (en zeker in de uithoek van het eiland waar hij zit) toch iets anders aan toe dan in Nederland!!

Ayo en te otro bia (doei en tot de volgende keer)

• 17 Augustus 2015 - 11:57

Annie:

Het ziet er uit als èèn feest daar!!! Heel graag te otro bia! xxxx

• 17 Augustus 2015 - 16:01

Linde:

Hi schatten,

Vandaag de eerste werkdag van Jorrik en de eerste schooldag van Nika en Fedde! Hoe is het geweest?
    Dikke knuffel voor jullie vier! X

• 17 Augustus 2015 - 20:39

Jolanda:

Zoals ik dit allemaal lees, is het een groot feest daar.succes met alles Ayo Ayo.

• 19 Augustus 2015 - 09:40

Marlijn:

Wat klinkt het allemaal goed. Wat fijn dat de eerste weken zo lekker gaan. XX